Friday, April 13, 2007

En prinsessepose blir til!

Som en del av utviklingen av min helt egen variant av den kanskje for noen vel kjente Erteposen tenkte jeg å dele litt av prosessen med dere :)

Jeg fikk for en ukes tid siden en forespørsel om å sy en vårsnøggel til en på Nybakt Mamma, og hun ønsket seg en pose til sin lille prinsesse - noe litt annerledes. Dette var midt i blinken, for da kunne jeg endelig finne tid og sette planene jeg har gått rundt med til livs. Jeg har hatt så mye å sy den siste tiden at jeg ikke har kunnet prioritere annet enn poser som skal og må ferdigstilles på bestilling, og derfor var det jo helt supert når jeg fikk et ønske som matchet mine tanker såpass at jeg kunne ha et lite pilotprosjekt parallellt med å sy på bestilling.

Under her følger det derfor et lite bilderas på det som kanskje er starten på Fjollas Prins- og prinsesseposer ;) Dette blir poser i utgangspunktet får en utforming liknende Erteposen fra Dot-e-Dot, men med applikasjoner på lommen, gjerne også på snorendene. Dette gjør posene enda litt mer personlige, de får sitt eget preg. Videre må jeg gjøre noen endringer for at posen ikke skal synes å være en kopi, men jeg har ikke helt funnet ut hva jeg vil endre på hva designen gjelder. Erteposen kommer til å være til god inspirasjon, men min helt egen pose tar det altså tid å utvikle.

Dersom noen har noen gode forslag og tips til mulige endringer, tar jeg gjerne imot dem! :)


Skisse











Bilder av ferdig pose kommer ila. kvelden eller morgendagen!

2 comments:

Shamu said...

Så stilig den blir!! Skikkelig prinsesse pose!!!

Er skikkelig imponert over arbeidene dine jeg Fjolla!

Anonymous said...

Hei Fjolla! beundrer din kreativitet! da jeg leste at du skulle lage prinsesse poser, så jeg for meg hvordan den skulle være. Så jeg ble litt overrasket, den er NYDELIG. Du etterlyste ideer til posen, så da MÅ jeg bare fortelle deg hvordan jeg så for meg at den skulle være. Jeg så for meg at den klaffen skulle være formet som en krone, og samme med de snore endene. Er bra en ide, jeg har prøv å lage en helt enkel pose, å det er mer en nok for meg. Jeg er kreativ til tusan, men jeg er ikke så god på symaskin enda...har ikke en egen en gang. Om du lurer på noe kan du maile meg på lien_maria@hotmail.com