Monday, March 26, 2007

En ny type snøggel er ferdig!

Inspirert av Erteposen fra Dot-e-Dot har jeg sydd en ny type snøggel med glidelås i midten og en lomme til å folde over åpningen nede. På den måten blir posen helt lun, men den kan også åpnes helt...eller bare gjøre plass til et par skitne barnehageføtter :)

Jeg hadde dessverre ikke nok av den grønne fleecen og jeg fikk derfor ikke sydd en skikkelig og bred nok lomme, men jeg laget en provisorisk lomme av den fleecen jeg hadde. Derfor er ikke posen særlig pen nede akkurat nå, men det skal fikses.

Det var i allefall utrolig moro å sy, ikke minst lett og unnajort på en kveld! Og jeg har utrolig mange ideer for hvordan denne posen kan modifiseres og gjøres til min helt egen; bl.a har jeg en plan om å gjøre den til en prins- og prinsessepose med krone på, diskret sådan i forb. med lommen nede. Gleder meg til å prøve meg frem og vise et endelig resultat til slutt.

Denne posen jeg har sydd nå har en innside i 100% bomull og et ytterstoff i lysegrønn polarfleece som er tykkere enn annen fleece, lofri og ikke så klam. Posen er fôret med et lags tynn fiberdyne fra IKEA.

Representing Fjollaposen:





4 comments:

Anonymous said...

Du er kjempeflink! Gleder meg til å se posen når du har fått gjort den til "din egen". Utrolig flink er du iallefall!

Anonymous said...

Du er kjempeflink! Gleder meg til å se posen når du har fått gjort den til "din egen". Utrolig flink er du iallefall!

Fjolla said...

Tusen takk, det var veldig koselig! :) Jeg kommer tilbake med "egen versjon" om litt...

Anonymous said...

Du er utrolig flink. Håper det er mulig forsatt er mulig og bestille pose av deg :)
Mariann