Saturday, September 02, 2006

I de sene nattetimer...

...blir en vintersnøggel til!

Med en liten gutt som trenger mamma´n sin dagen lang, blir det ikke alltid så mye "fritid" til overs - døgnet har for få timer gitt. Når Fjonken først sover er det flere ting på tapetet, og i aller første rekke kommer husarbeid...dessverre... Det krever sitt å gjøre rent, og først når det er gjort, har jeg tid til å sette meg ned for å sy. Derfor blir det gjerne mange sene timer ved symaskinen før jeg laller i seng!

Akkurat nå holder jeg på med en vintersnøggel jeg syr på bestilling. For at den ikke skal bli for tykk og gi barnet trangt med plass i vognen, har jeg valgt en middels tykk/tynn (alt ettersom hvordan man ser det) thermodyne, og heller gjort den litt "fyldigere" ved å sy på et lag med fleece på hver side. Det er ikke alltid tykkelsen som teller, men med luft mellom flere lag blir posen god og varm allikevel - jo flere lag, desto bedre isolasjon, i tillegg til at poplinen er vind- og vannavvisende!

Til akkurat denne posen bruker jeg 2 x 80 cm lange glidelåser, sammen med svart poplin og "funkis" trekk på innsiden av både underdel og lokk. Den blir ganske så fancy og funky, om jeg får si det selv.

Her får dere en liten sniktitt:







Men nå skal jeg finne senga, klar til dyst på ny imorgen :)

No comments: