Friday, September 01, 2006

Jeg snøggler!

Som nevt innledningsvis syr jeg stadig vognposer på "bestilling"...dvs. at om jeg får en mail med forespørsel om jeg kan sy en pose slik og sånn, sier jeg sjelden nei. Bare koselig å kunne sy til et mer håndfast formål og ikke hele tiden på måfå. Dessuten trenger jeg jo langfra alle posene selv! *s*

Populært kalles disse vognposene snøggel bøggel på "fagspråket" - av det engelske ordet snuggle som betyr kos. Deilig å krype nedi en hjemmlaget snøggel må vite! :)

Etter at jeg ble mamma har jeg nemlig vært på jakt etter den perfekte vognpose, men har liksom ikke funnet akkurat det jeg ville ha...hverken farge, varme- eller fasongmessig. Kresen ja!!!

Så kom jeg over ei på Nybakt Mamma som sydde snøggel bøggel på bestilling og kjøpte en lekker sommerpose i fleece og bomull av henne. Men posen ble dessverre litt for lang for vårt bruk og våre to vogner, slik at jeg IGJEN stod på bar bakke og på leting etter "den perfekte snøggel". Derfor tok jeg rett og slett saken i egne hender!

Hentet litt inspirasjon fra snøggelen jeg hadde kjøpt, da jeg likte fasongen på de ekstra godt. Så hentet jeg frem min egen frie fantasi og prøvde meg frem til jeg til slut endte opp med et resultat jeg faktisk er veldig fornøyd med :)

Under ser dere min aller første ferdigstilte snøggel bøggel som har fått fast plass i vogna til junior!


Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting



Snøggelen består av svart vind- og vannavvisende poplin til yttertrekk, og to ulike bomullstekstiler som innertrekk, alt fra Stoff & Stil. Som fyll har jeg brukt en fhv. tynn fiberdyne, Mysa Lätt, fra IKEA. Med fiberdynen blir den akkurat passe tykk og varm utover høsten!

Men jeg ga meg ikke der - jeg syntes snøggleri var skikkelig moro og bega meg derfor ut på et nytt prosjekt og sydde en høstsnøggel til ei venninne også, som ser slik ut:


Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting



Som et lite eksperiment prøvde jeg meg her på applikasjon i tillegg, og synes det kom heldig ut. Venninnen min ble i allefall storfornøyd! Ellers består posen av det samme som den første, bortsett fra at yttertrekket her er vanlig bomull, ikke poplin.På begge snøgglene kan lokket/overdelen fjernes helt, slik at underlaget kan brukes alene som sitte- og liggeunderlag på varmere dager.

Og nå holder jeg altså på og syr min aller første "bestillingssnøggel" til ei i barselsklubben min på NM...samt at flere bestillinger venter mens jeg selv venter på ny varelevering fra Stoff&Stil. Etterspørselen er nokså stor, så jeg håper jeg kan fortsette å sy i tiden fremover! :)

Lurer du på noe eller ønsker å komme i kontakt med meg for prisinformasjon og evt. bestilling av vognpose; vår/høst, vinter eller sommer - send meg en mail: fjollassprell@gmail.com

No comments: