Friday, September 01, 2006

Velkommen til Fjollas lune hule!

Tuddelu!

Da er endelig bloggen min på plass - min lille lune hule, full av fjas og fanteri! Det er ikke for ingenting at jeg blant nær og kjær ofte betegnes som fjollete; derav Fjolla! :)

Har lenge ønsket meg en blogg, en skikkelig blogg-blogg der jeg kan skrive ut om tanker og følelser og hverdagens små trivialiteter - ja, regelrett en interaktiv dagbok, det er jo akkurat det en blogg er.

Litt om meg:

Jeg heter Victoria og er en 25 år gammel, opprinnelig fra Oslo, men gift med en sørlending og bosatt i Kristiansand. Var ferdig utdannet sykepleier våren 2005, men rakk aldri å komme meg i jobb før jeg ble gravid. Ble mamma til en nydelig liten pjokk 05.04.06 og er pt. "hjemmeværende husmor". Og det er nå mens jeg vandrer veggimellom her i heimen at mine skjulte egenskaper virkelig har kommet opp til overflaten. Jeg har alltid vært kreativ, som datter av en kunstner...og med en mor som er en kløpper med både pinner, heklenål, nål og tråd. Den skal tidlig krøkes vet dere, og en kan vel kanskje si jeg har vært hobbyfiksert fra barnsben av! :) Opp igjennom har jeg hatt mine både små og store prosjekter - jeg har alltid vært den som har fått i oppdrag å finne på, planlegge, sørge for og arrangere. Alt fra å lage gratulasjonskort til noens bursdag, dra igang en reunion og lage invitasjoner til å stoppe strømper, brodere bunad og male vegger. Det er visst ikke en ting jeg ikke kan brukes til! *s*

Med selvlært kompetanse innen både hekling, broderi, strikk, søm, foto, scrapping, form og farge driver jeg med så mangt. Men det er nok strikk, søm og foto som opptar meg aller mest.

Som nybakt mamma har jeg oppdaget bæringens gleder og finner mye informasjon og inspirasjon på Tettinntil. Har store planer om å skulle sy en egen Mei Tai snart. Ellers lærer jeg mye om spebarn og mammarollen på denne siden, der jeg deler sorger og gleder vedrørende foreldre rollen med andre mammer og pappaer med barn i alle aldre. Utrolig kjekt med et forum der man kan lufte tanker, dele erfaringer og få tilbakemeldinger og svar på eventuelle spørsmål man måtte ha. Forøvrig syr jeg nå vognposer på bestilling, bl.a inne på NM. Noe av arbeidet mitt vil du kunne se i eget galleri eller direkte i bloggen, etterhvert som det ferdigstilles.

Nu vel, kort sagt så er jeg altså ei livlig sjel med mange jern i ilden som trives best når jeg kan forme og skape nye ting med hendene mine. Elleville sprell og en god dose fantasi er alt som skal til!

Her vil du kunne lese om hverdagen, som mamma, fotograf og syerske...og selvsagt beskue ett og annet i bilder.

Ønsker du å komme i kontakt med meg kan dere sende en mail eller legge igjen en kommentar, så svarer jeg så fort jeg får anledning :)

VELKOMMEN INNOM!

No comments: