Wednesday, September 06, 2006

Om å bære barn...

Å bære barnet sitt, tett inntil, er utrolig kontaktskapende og nært - en deilig følelse hvor man opplever å virkelig være sammen med barnet sitt, til enhver tid :)

Jeg har nettopp oppdaget bæringens gleder, bitt av basillen og blitt et aktivt medlem på TettInntil

Har lyst til å sitere litt fra sidene deres, for det sier så mye om akkurat det å bære sitt barn:

"Det å bære sitt barn er en fantastisk måte å få en kjærlig forbindelse med det på! Babyen din er med deg hele tiden, og dere kan nyte av hverandre til enhver tid."

Der ble jeg inspirert til bl.a å prøve ut bæring i sjal, og bestilte meg derfor et EllaRoo Christiane fra Alveslottet på mandag. Det kom med postmannen i dag, og det er bare så utrolig flott!!! Nydelig blå, grønne og lilla toner blandet i en skjønn, stripet forening...

Vi måtte selvsagt prøve det på med én gang, og trass i at jeg knotet en del med å få orden på og knytt 5 meter med stoff, ble det ikke så aller værts. Første knytingen under er av typen Cross Carry der barnet sitter i omsluttet kryss, noe som gjør det lett å ta barnet inn og ut av sjalet dersom ønskelig:



For å få litt bedre støtte dersom vi skal ut å gå lengre turer, har jeg nå også lært meg Dobble Cross Carry; dobbelt omsluttet kryss, der barnet ikke bare sitter i et kryss, men er støttet opp av og sitter inni et magebelte, innenfor krysset. Skal legge inn bilder av det senere...

Dette later til å være en kjempesuksess for både liten og stor! :)

No comments: